Framgångar på Bänkpress SM

Falkenbergs Kraftsportklubb Skördar Framgångar på Bänkpress-SM i Sundbyberg Förra helgen begav sig en trupp starka lyftare från Falkenbergs KSK till Sundbyberg för att delta i Bänkpress-SM.

Här är en sammanfattning av prestationerna:

Gerry: Dubbla medaljer! Guld i utrustat M4 och silver i klassiskt M4.
Nour Kharboutli: Senior-SM-silver i utrustad bänkpress -74kg.
Marie Ahlsten: Silver i M2 -84kg.
Isac Toldbod: Silver i ungdomsklassen -74kg.
Niklas Håkansson: Brons i junior -93kg.
Ilya Lundborg: 5a i junior -83kg.

Ett extra grattis till alla medaljörer!

Årsmöte!

Kallelse till årsmöte för Falkenbergs kraftsportklubb den 29/2 klockan 18:00

Årsmötet är i klubbens lokaler.

Ny låneutrustning

Tack vare verksamhetsstöd från Svenska Styrkelyftsförbundet har vi kunnat investera i ny låneutrustning främst för våra ungdomar så att det ska bli lättare för fler att träna och tävla i styrkelyft.

Utöver bälten och trikåer har vi även fått ett skolkitt med stänger och vikter från 3kg så att även de allra minsta ska kunna testa på!

Lag SM Guld!

Historiskt guld för klubben när det var dags för Lag-SM i bänkpress 2023 hos Göteborgs Kraftsportklubb den 17 december.
En fantastisk insats av alla inblandade!

Lyftare i laget: Alexander Karlsson, Roy Benjaminsson, Jimmie Söderhäll, & Carl Johansson.
Under året har även laget bestått av: Jacob Nilsson, Lino Hellemaa & Nour Kharboutli.

Stort grattis!

Vinst & Andraplats

Under Battle of Öresund tävlade Lotta Corneliusson & Roy Benjaminsson från klubben, båda i de tunga klasserna för herrar och damer.

Roy körde på bra och fick en fin andraplats och Lotta lyckades försvara sin titel från förra året med en förstaplats.

Bra kämpat och grattis!

SM Guld till Marie

Under Veteran-SM på hemmaplan visare Marie Ahlsten att hon är tillbaka med bravur!
Med en total på 370kg fick hon kliva högst upp på pallen. Stort grattis Marie!

Lyckat Veteran-SM

Stort tack till alla som deltog, besökte och hjälpte till under veteran-SM 2023!
Under två dagar på dubbla flak gick tävlingen av stapeln här i Falkenberg i Hjortbergshallen. Många grymma prestationer av både tävlande och funktionärer och domare.

Lifting Women

Det blev ett lyckat träningsläger i Tyngdlyftning för kvinnor den 17-19 November på Eleiko. Falkenbergs Kraftsportklubb tillsammans med Skåne-Hallands Tyngdlyftningsförbund arrangerade ett träningsläger med 20 deltagare från 12 klubbar med ett åldersspann på 36år. Under helgen blev det 5 träningspass, middagar och 2 föreläsningar.

Vi hoppas vi får möjligheten att arrangera ett liknande läger igen!

DM Styrkelyft

Den 11-12 November är det dags för DM i Styrkelyft!

Tillsammans med KK Eleiko arrangerar vi DM och tävlingen kommer hållas på Eleiko Sportcenter i Halmstad.